January 12, 2011

Aku Memang Marah Kat Kau Ni!




Jika rasa ingin marah, luahkan lah. Tapi kena pastikan bila nak luahkan kemarahan tu kena pada tempatnya. Seperti menulis blog, menjerit di bilik air, membaling botol plastik kosong di dapur, mengoyakkan kertas flyer yang banyak di corong surat, memotong rumput kering di belakang rumah, membuka heater dan blastkan ke muka sendiri sambil tu boleh jadi steam muka tu, makan cokelat yang dah expired di almari baru perasan yang cokelat tu dah expired, minum air paip sejuk dengan banyak sambil mata terjegil-jegil tanda marah. Setelah selesai marah tu, ketawalah berdekah-dekah dan cakap pada diri, 'Aku takkan jadi syaitan macam kau (sambil tunjuk ke arah dinding).' Ni baru betul istilah 'Talk to the wall'. hehehheh. Aku buat yang pertama je, lepas tu setelah berdoa banyak-banyak, aku pun tenang dan senyum dan berfikir, betapa kanak-kanaknya aku punya perangai kalau aku buat merempan gitu. Orang tua dah buang tebiat ke tu! Janji rock, my friend!




Hakikatnya aku bukan marah kat saper pun. Aku cuma rindu kat cucu aku tahap tercekik dah ni!







Radford Grove Lane, Nottingham.

***