August 21, 2010

Printer - 39

Limerick, Ireland.

Aku akan menggunakan printer dengan hebatnya bila berada di sini. Kerja aku sememangnya akan melibatkan banyak print memprint segala benda. So aku pun bawalah printer dari Malaysia. Hmm, macamlah tak ada jual printer di sini kan!. Anyways, printer yang aku beli tu mempunyai dakwat yang diletakkan di luar dan aku siap bawa dakwat 3 kotak lagi. Murah dan memang menjimatkan untuk kerja macam aku. 

So, masa check-in hari tu, aku suruh budak lelaki di KLIA tu letak sticker FRAGILE. Dia letakkan. So dalam hati selamat printer tu. Sampai sini, printer tak boleh jalan sebab kat kotak tu ada bekas kena hempas dan bekas koyak di semua sudut. Dakwat yang sedia ada dan supposedly tak boleh keluar, dah terkeluar. Habis kotak penuh dengan dakwat. So kenapa nak letak sticker fragile kalau kotak aku dibaling dan dihempas serta di hempok (is there such word?) sebegitu.

Sigh, setelah dibega (is this a word?), masih tak boleh digunakan langsung. Alamat kena beli lain ni. Duit euro lagi (satu euro bersamaan RM4.10 duit Malaysia). 

Duit aku keluar macam air terjun kat sini!