August 17, 2010

Groceries -11

Limerick, Ireland

Recapping.

16 August.

Walaupun terlantar, aku masih gagahkan juga untuk bangun. Along suruh aku rehat, tapi aku kena keluar juga. Kena beli sedikit groceries sebab anak-anak perlu makan. Kami pun keluar dan cari the nearest store. Semua orang kat sini suka jalan. Ke city pun jalan dari apartment aku ni. So, dengan berbekalkan gps yang tak berapa nak membantu, kami jumpa juga store. Dunnes store. Memang best. Sebijik macam ASDA. Tapi nak dekat 2 km jugaklah aku jalan. Dah beli semua barang. 120euro. Balik naik teksi sebab banyak barang. 

Memang no plastic bag di Ireland. Semua pakai paper bag. Mestilah bocor kalau barang banyak. Aku kena beli bag kitar semula. 3 bag besar. Balik rumah, Widad dah kemas semua bag pakaian. Well done, Widad. Along dan Widad kemas groceries. Alim dah TKO. Dia dah tidur. Memang jetlag teruk budak tu. 

Pukul 4 petang, bangunkan Alim, suruh mandi tapi dia liat nak bangun. So Along masakkan maggie (bawa dari Malaysia) dia terus bangun. huahuahua. Itulah sahur yer, Alim. Aku dah penat. Lutut dah bengkak. Tak boleh jalan. Itu pun berpapahkan dinding.

Malam tadi aku tak boleh tidur. Lutut berdenyut. Suruh Widad ambil panadol. Telan dua biji dan sakit hilang sikit. Pagi pukul 4 dah terbeliak biji mata. Tak boleh nak tidur lagi dah. 

Aku ni kalau jetlag, akan bersambung sampai dua minggu.

Mengada.