August 20, 2010

Lecturer - 29

Limerick, Ireland.

Hari ni urusan nak buka akaun. Hari tu tak jadi sebab surat dari department tak cukup. So pepagi buta dah keluar. Cari bangunan satu hal. Rupa2nya bangunan engineering tu satu je, cuma berbentuk U. Semua department yang berkaitan dengan engineering ada di situ. Mengah jugaklah bila pertama kali tadi aku tak jumpa lift justeru naik tangga ke tingkat 3 and of course dengan lutut aku yang makin tua. 

Dah selesai ambil surat terus ke bank. Bank tak approve pulak. Payah betul nak buka akaun bank di sini. Macam-macam yang dia nak. Aku naik balik ke tingkat 3 tu dan minta surat lain. So setiausaha Dekan merangkap segala kerja yang dia buat tu, telah cuba call lecturer yang aku sepatutnya collaborate. Nasib baik dapat. So kami pun pertama kali bertentang mata.

Dr Mahdi ni orang Iraq. Sangat baik. Aku diberi office. First class punya layanan. 

Dr Mahdi drive aku ke city dan tunjukkan sekolah rendah dan menengah untuk anak-anak aku. Kan baik dia tu. So, esok dia akan email aku supaya ambil surat bagi membolehkan aku membuka akaun bank. Dia akan usahakan dengan jaya. 

Long live Dr Mahdi!