August 17, 2010

Bus J.J. Kavanaugh -8

Dublin, Ireland.

Recapping.

16 August.

Sampai di airport di Dublin semula. Kami terus ke station bus untuk ke Limerick. Bas J.J. Kavanaugh. Kami aje dalam bus tu. Cuaca subuh pagi memang sejuk walaupun ada sedikit matahari. 12 darjah celcius. Alim dan Widad main hembus angin supaya asap keluar. Beku juga kejap jari jemari. Dahlah station bus tak bertutup. Kami dah pun bersedia dengan satu jaket extra untuk cuaca begini. 

Perjalanan ke Limerick 4 jam. Kenapalah aku tak naik flight jekan?? Kononnya nak explore the scenery. Memang banyaklah scenery sedangkan pinggang aku sakit dan kaki aku sememangnya sudah mula bengkak. Aku tertidur seketika. Tidur aje. Woii, aku jetlag!

Suasana di Ireland memang lain benar dengan di UK. Memang kampung betul. Rumah pun sebatu satu. Bila tengok macam rumah-rumah di Davos, Switzerland. Yup, aku dah pun pernah ke sana ritu. Kalau pergi holiday memang Davos cantik, tapi kalau untuk tinggal di sana, aku rasa lebih baik tinggal di Zurich je. 

Anyways, sampai bus berhenti di Limerick city. Berhampiran dengan tourist centre. Angkut barang turun dari bus dan cari tempat duduk. Aku belikan hot chocolate untuk anak-anak aku sementara aku dan Along ke agent rumah sewa di city tu.