August 17, 2010

Castle -9

Limerick, Ireland.

Recapping.

16 August.

Dah selesai belikan makanan untuk anak-anak aku, aku dan Along pun jalan cari agent Castle. GPS yang dipinjamkan oleh kawan aku tempohari, kami gunakan juga. Walaupun buta GPS, dapat juga jumpa agent tu. Bila dah jumpa, urusan pembayaran pun selesai walaupun kena tunggu sejam. Si Chloe yang bertugas sebagai receptionist merangkap kerani dan semua kerja macam dia buat, macam kenal je aku sebab aku dah pun bayar deposit sebelum ni. So selesai bayar 1097 euro untuk pembayaran deposit dan juga rental for this month. Dia bagi kunci.

Kami jalan ke tempat anak-anak aku. Sempat belikan McDonald punya fish burger and chips. Kasihan mereka lapar. Maaf tak puasa. Naik teksi ke apartment. Sampai apartment tak boleh pulak buka pintu sebab si Chloe salah bagi kunci. Arghhh! Along dan Azrul pun naik teksi ke city semula. Tukar kunci. Mereka naik teksi. 

Akhirnya sampai juga mereka ke rumah. Kami masuk rumah. Aku terlantar kaku. Belum mati, mind you! Kaki sudah teruk. Anak-anak berkemas terus. Pasang internet. Pasang heater. Aku still tak bergerak!