December 7, 2010

Minus 13


Tak pernah pulak aku berada dalam keadaan cuaca gini sebelum ni di uk. Minus 13 degrees! Tapi tak apalah. Aku dah pun onkan heater full blast dan fan heater full blast jugak. Memang boleh kering kulit lepas ni. Ni pun dah mula batuk. uhuk uhuk!

Hari ni, si budak kecik yang ponteng sekolah semalam, telah pergi sekolah. Apa tak nya, aku dapat mesej dari sekolah semalam. 





Alim has been absent from Djanogly City Academy. Please contact 9421300 and leave your childs name and reason for absence. Alternatively text name and reason to this number. Thank you. 





Aku terima text di atas pada pukul 3.50pm. Aku lupa  nak call sekolah pagi tu. Biasanya aku akan call kalau anak aku tak pergi sekolah. Manalah aku tahu yang sekolah akan text. Suddenly aku baru teringat yang pagi semalam ada orang call which yang aku tak kenal pun nombor tu. So aku tak angkat. Entah2 dari headteacher sekolah dia tak!

So pagi ni dengan semangat kental, Alim pergi ke sekolah. Siap dengan bungkus segala kat badan supaya rasa panas sikit bila berjalan ke sekolah tu. 









Radford Grove Lane, Nottingham.

***