September 10, 2012

Another Rejection

.
.
.
Baru kejap tadi.
Aku dapat satu lagi email.
Salah satu dari paper aku diterima untuk publication.
For a citation index journal.
TAPI.
Since nama aku sudah ada dalam salah satu paper yang akan terbit.
Bersama dengan team aku.
For this publication.
Paper aku yang ini.
Paper yang nama aku di atas sekali.
Terpaksa direject.

Maksud cerita keliru kat atas.
Dalam satu jurnal ni, satu nama boleh ada sekali sahaja.
Tak kira sebagai first name or co-author.
Comprende!

Takkan aku nak suruh buang nama aku kat paper team aku tu pulakkan.
Rugilah.
So aku redha.
Aku minta supaya paper yang ada nama aku di atas tu, diterbitkan untuk keluaran akan datang.
Which is next year.
Cit.

My monday is full of rejections.
Tapi.
Hikmahnya.
Aku sedang makan putu ketuk yang lazat.






Korea


***