September 4, 2012

A Moment With Ajushi Kening Lukis

.
.
.
Tajuk biar drama sikit. Hari ni aku ke opis lewat. Lepas zuhur baru pergi. Itupun ramai dah student kat bus stop. Tersilap time sebab sampai pukul 1 di bus stop so ramai student yang ada kelas at 1.30pm. Tapi aku tak kira, ramai ke tak ramai ke, aku tetap akan naik bas jugak. Lagi pun aku nak jumpa ketua jabatan.

Maka aku pun naik bas yang tiba. Berpusu-pusu aku dengan student kalahkan orang muda. Berdiri betul-betul tepi tangga sebab bas penuh. Apapun, aku berdiri betul2 sebelah ajushi tu. Maka terserlahlah kening ajushi yang memang ditattoo dan bukan dilukis. Eh, rasanya dah aku bagi tau ritu.

Eh, mesra nampak berdiri sebelah ajushi kening lukis, DrNotts!

Actually rindu gak dengan dia. Semalam tak jumpa dia. So tadi, dia pun bertarbiah dengan student dalam bas. Dia cakap dalam bahasa Korea tapi aku pahamlah sikit-sikit. Dia bagi nasihatlah tu. Suruh belajar rajin-rajin dan jangan main-main. Kedengaran student menyahut dari belakang aku tanda 'ya' untuk nasihat tu. Aku tetap berdiri di sebelah dia. Heh. Apa kena kau DrNotts.

Hari ni hujan dari pagi. Cuaca jatuh dari 27 darjah hingga 20 darjah. Sejuklah jugak. Tapi masih boleh pakai baju tanpa jaket. Kena bawak payung bunga-bunga aku ni.


Ok dah. Ni aku kena update kat opis. Sebab laptop kat rumah sudah masuk sikit virus.



Dah, aku nak pergi meeting ni. Ada meeting department kejap lagi.




HUFS, Yongin

***