March 9, 2012

Tak Jadi Pergi Gwangju

Suddenly agak malas di situ.
Tapi at 3 petang tadi, mouse tak jalan.
Aku harus ke kedai juga.
Aku kena cari be e ri.
So kena keluar jugak.

So naik bas uni ke simpang.
Cari Paris Baguette yang jual garlic bread manis.
Kena cari roti bukan garlic.
Beli roti biasa.

Balik singgah kedai G25.
Cari be e ri.

Jalan ke bus stop.
Bas dah jalan.
Haish.
Aku terus angkat tangan.
Bas berhenti.

Ahjussi tu aku kenal.
Dia pun kenal aku gak.
Maksud aku drebar bas tu.
Dia ada kening lukis.

'Kamsahamnida Ahjussi!'
Dia tak jawab.
Aku rasa dia kedu.
Sebab aku cakap Korea.
Kau hengat aku tak tahu cakap Korea ke, Ahjussi kening lukis!
Aku tahu sikit-sikit.

Balik terus try mouse.
Dah ok.
Malam ni kena siap satu lagi paper.
Paper untuk conference Sungkyungkwan Uni di sini.
Bulan Julai nanti.
Ada lagi 2 paper kena siap untuk conference tu.

So now, tengah makan egg tart.
Sila sebut r tu betul2.
Egg taRt.
Baru ada rasa cam Korea.
Tiada motif di sini.


Aku tengah online dengan Maisarah ni.
Dia kerja pada hari Jumaat.
Aku tak kerja.
Padan muka Maisarah.





Seoul, Korea.


****