March 5, 2012

Gambar di Gwangju

Sempat juga ambil gambar masa di Gwangju. Masa ni aku keluar dengan Diana. Lepas tu baru aku keluar sorang dan sesat barat. Kali ketiga pegi ritu, macam kacang je. Kali keempat nanti, boleh tutup mata dan tidur sambil jalan. Cis


Gwangju ada pasar. Ahjumma dan haromoni dari kampung akan datang jual sayur dan buah2an. macam dalam drama tu

tak, dia orang tak tanam handbag ye. takut nak tanya sebab kang dia jawab panjang-panjang. aku cuma tahu, mullayo maknanya tak tahu


dalam bangunan tu pasar  basah.

ikan you all. sotong hidup pun ada kalau nak telan hidup-hidup

ni dalam pasar. seaweed boleh beli berkodi-kodi

sea food. memang terliur kejap

tak, aku tak beli sebab masih tak pandai bahasa korea. kang dia berleter aku angguk semacam lak kang




ada gak jual baju dalam pada jual ikan. bau ikan baju tu

ni pandangan dari atas tangan aku je pun

akar kayu macam rupa ginseng. entah urat apa kau cabut ye ahjumma

hambek kau seaweed

finally, habis sudah jelajah pasar. terus ke E-Mart. tempat nak beli ikan. kahkahkah. tadi tak beli. oit, kat mart ni tak payah nak cakapkan. ambik dan bayar je

kau bayangkan, kat korea ni, kalau nak lintas jalan bukan ada butang nak tekan pun. so bila hijau je jalan dan biasanya aku belum sampai dah lip lap lip lap tanda nak merah balik. lambat ke aku jalan? hmmm



dah



lama lagi aku kat Korea ni kot. Kang letak semua gambar, komdian nak letak apa pulak!






Seoul, Korea



***