March 5, 2012

Buat Alien Card Di Suwon

Pergi Suwon hari rabu lepas. Kena buat Alien card untuk orang yang bekerja di Korea. Ya, nama memang Alien card. Bukan aku yang letak nama tu. In fact kat immigration pun tertulis alien card. Kau anggap kami ni alien rupanya. Tapi tentu alien comelkan! Arghhh.


Oleh kerana nombor aku 209 dan masa tiba baru 88, aku terlelap kejap kat kerusi. Memang aku letih sejak dua tiga hari tu.




pergi dengan student assistant so aku belanja dia lunch. Ahjumma sojusoyo

restoran kecik je pun. mana boleh aku makankan. tapi kesian budak tu


makan kau! ke suwon hampir sejam setengah dah dia kena ponteng lecture semata temankan aku dan selesaikan urusan tu

ni yang aku nak benar makan. dalam drama korea tengok dia orang mmakan berderup-derup bunyinya. rupa-rupanya raddish jeruk. memanglah sedap.

kimchi tapi dah rasa masa kat midveleh ritu

vegetarian kimbap

kena masuk underground sebab nak lintas jalan. aku tak turun tangga tapi aku turun yang belah kanan so tak sakit kaki aku


ada tak hantu korea kat sini?

keluar je underground tu terus jumpa pintu masuk uni. jap lupa dah nama uni tu

kat sini pentingkan pintu gerbang. lagi gah pintu gerbang tu lagi gah uni


luar uni tu. tengah pakai couple ring ke agashi?

Geol Loh (sungkyungkwan scandal) dan entah saper nama pelakon perempuan tu yang berlakon the princess man

haaa, Kyung Hee Uni punya pintu gerbang gah tadi tu

bas tak ada orang sangat so pulang dengan jayanya

setiap kali turun bas kena swipe kad bas tu lagi sekali sebab boleh claim kalau dekat. kalau tak kena fine 5000 won


tak singgah pun. dalam bas je


Balik dari Suwon, aku terus ke ofis. Masa sampai tu dah pukul 2.30pm dan lecture aku at 3.30pm. So aku pun bekejar naik bukit ke opis.



Kurus aku kali ni.




Seoul, Korea


***