December 13, 2010

Sejak



Sejak sibuk pasal foot and mouth disease pada tahun 2000an, orang dah tak makan daging lembu sangat di UK ni. Daging lembu pun jarang dijual di kedai halal kat Notts ni. Aku pun tak terkilan kalau tak makan daging lembu. Bukan aku makan sangat pun. Tapi kat sini memang berleluasa kambing biri-biri. Kambing gurun? So belajarlah aku makan daging kambing biri-biri tu. Lain rasanya untuk dua-dua ni walaupun dari spesis yang sama iaitu nama kambing. Biasanya aku beli lamb ribs dan mutton shoulder! Memang best. Insyaallah darah tinggi aku ok sikit di sini. Bukan aku makan banyak pun. Makanlah bersama Yorkshire Pudding! Slurrppppp. Terus lapar ni!


Lamb: disembelih ketika berusia 4 hingga 12 bulan. 
Mutton: yang berusia 12 bulan ke atas






Radford Grove Lane, Nottingham.

***