December 22, 2010

Lassie


Aku sendiri tak percaya yang aku boleh tengok cerita Lassie Come Home (1943). Cerita lama tapi warna. Yang aku sangat kagum cerita ni ialah, aku boleh sebak seketika tu. Haish, macamana aku boleh tengok cerita Lassie yang zaman aku kecil dulu ni! Bayangkan si Roody McDowell jadi budak yang sayang kat Lassie. Ye, Roody McDowell yang berlakon cerita Planet of the Apes yang aku tengok masa sekolah menengah. Favourite masa tu. Sanggup tunggu hingga malam semata nak tengok Planet of the Apes sebab Roody McDowell ni baik dalam cerita tu.

Anyways, si Elizabeth Taylor pun kecil masa tu. Walaupun masih kecil tapi memang nampak lawa. Dengan rambut hitam dan senyuman yang cantik. No wonder ramai yang terpikat kat dia. Dia pandai pulak berlakon tu. Although ada juga character yang macam kayu tapi masih boleh terima lagi sebab cerita lama. Bahasa pun pure British dan Scottish. Memang best. 




Aku ni kenapa???? I told you, I have to get a life! Arghhhh!










Radford Grove Lane, Nottingham.

***