August 29, 2011

Hari Ini Di Warta Bangi



Aku ingatkan sure tak ramai orang di Warta hari ini. Of course semua orang sudah balik kampung masing-masing. Kecuali orang Kajang or kawasan di sekitarnya. Tapi rupa-rupanya, punyalah ramai orang. Aku sampai agak awal. Sesampai di Warta, aku lihat dua tiga troli ketupat palas dan ketupat nasi baru sampai. Lepas tu, orang ramai sudah berebut-rebut membeli. Panas lagi pulak tu.



Aku terfikir, mesti orang ramai ni sudah rasa ketupat ni sebab tulah beli lagi. So apalagi, aku pun beli juga. Ya. Tak sedar dan tak fikir saper pulak yang nak bawa naik atas nanti. With these tangan yang second hand. Yap, both tangan yang second hand. 



Tapi nak juga jalan lagi tu. Ha'ah, aku jalan sakan di Warta ni. Tapi belah bawah je pun. Tengok kok ada kueh raya yang sedap dan murah. Actually, aku nak cari kueh samprit yang ada bijan dalamnya. Slurppp, sedap gilos tu. Tapi masih tak jumpa lagi. 




Perlu ke pergi batu belah?


***