September 27, 2010

Tak suka

Leicester, United Kingdom.

Aku ni cukup tak suka bila ke tempat baru. Kena tengok peta.  Aku ada meeting dengan Professor Gunter at 2.30pm. Kena cari parking space dulu. Of couse susah nak jumpa. Jalan ke University of Leicester tu macam mudah. Jalan straight je dan department semua kat sebelah kiri dan kanan. Boleh cari tu. Tapi nak parking kat mana pulak. 

Tak suka betul tempat baru. Sebab tu aku balik ke Notts dan tinggal di Notts. Memang aku tak ada life sedangkan aku boleh je nak sewa rumah di Leicester tu. Tapi malas nak hafal tempat baru. 

Anyways, dah jumpa dengan Professor tu. Dapat office yang lebih cantik dari office di Limerick. Bukan je cantik tapi sangatlah cantik. Barulah aku ni dianggap sebagai staff for the department. Atas meja office dah tersedia semua kelengkapan office termasuk printer. Office phone and mind you, the LCD monitor punyalah besar dan lebar. Boleh juling biji mata kalau nak buat kerja. Besar dari office aku di UPM ye, encik! Puas hati aku dilayan seperti orang kenamaan. Oh lupa, di pintu dah pun tertulis nama aku ok.

Meeting selama 47 minit dan dia pesan supaya bagi satu topik untuk aku bentang dalam seminar. Aku kata boleh je. Bentang kat sepuluh seminar pun aku boleh!


***