September 22, 2010

Sabrina

Nottingham, United Kingdom.

Kami sedang tengok Sabrina the Teenage Witch dalam bilik aku. Tiba-tiba Alim terdengar Sabrina sebut perkataan di bawah.

Alim: Mum, what does oblivious mean?

Me: Hmm, I was not watching, honey. What, what means?

Alim: Oblivious.

Me: (Alamak, aku jarang guna perkataan ni. Malu aku kalau tak tahu. Mana nak cari dictionary bergerak ni??.  Aku pura-pura senyap sedangkan dalam otak aku terfikir perkataan obvious ke? Dia salah cakap ke?)

Alim: Mum? Hello!

Me: Go and ask Uncle Akab! (Kenapa itu yang terkeluar dari mulut aku? Ni satu strategi supaya dia tak tanya lagi dan aku sempat nak google perkataan tu. hehehhe).

Sorry Akab, kena guna your name since he knows you are a good writer.


Oblivious: lacking remembrance,memory of mindful attention (dari google).


***