June 28, 2013

Kanaks Belajar Bahasa Korea Tapi Makan Sambal Belacan Gak

.
.
.


Akhirnya Widad dan Alim berjaya menghabiskan kelas level 1. Ya, mereka hadir kelas Korea ye, hencik. Dah 14 minggu belajar, aku tengok dia orang ni boleh baca tapi tak paham makna yang disebut. So aku pun ambil keputusan, silalah ambil level 2 pulak. Aku tak kisah tentang belajar Korea tu. Yang tak tahan ialah, kelas tu di Sunway Pyramid. Jauh giler kot. Kelas pagi sabtu. Kalau tak pandai gak, kita tak boleh pergi ke Korea untuk beli make-up. Eh.



Alim nak belajar di Korea, katanya. Aku kata, silalah belajar di Jepun. Aku rela hantar dia belajar di Osaka. Kenapa ek? Sebab Osaka kurang gempa kot. Or, aku hantar Alim belajar ke UK. Kampung Nottingham tu. Kampung yang aku ambil nama jadi nama aku. Nottingham. Notts. Heh.




Dah.





***