June 13, 2013

4

.
.
.
Agak lama aku tak ada baju kerja yang baharu. Bukan aku complain tapi aku rasa macam pakai baju sama je tiap hari. Actually aku kemas almari baju aku ritu. Maklumlah dah berhabuk dan baju yang aku tempah sejak 2005 pun ada lagi. Jadi aku rasa about time untuk ganti the whole wardrobe. 


Call T. Door to door tailor. Suruh dia bawak sampel kain. Aku pun bagi design yang aku nak. Blouse je pun. Mak ai, 1500 kot untuk 5 helai. Kau letak berlian tipu ke kat blouse tu. Mahal giler. Jatuh, 300 ringgit untuk satu blouse yang plain. Tak apa. Tak apa. Aku nak pujuk hati ni konon. Tempah je. Setan dalam badan pun berkata, 'tempahlah lagi kat T tu'. Tapi aku berjaya tepis setan tu. kehkeh. Tapi setan lain yang suruh bayar 1500 ringgit. Cis.


Selang dua minggu kemudian. Ada orang recommend satu kedai di KL. Yakni di Semua House. Katanya blouse kerja lawa gilos. Aku dalam dilemma. Dilemmalah sangatkan! Maklumlah dah lebih 15 tahun tak ke Semua House tu. So aku ajak kanak 4, 5 dan 6 ikut aku. Ya, si Muhammad, Widad dan Alim ikut. Syarat, tak boleh complain bila beli baju aku.


Yahooo.


Aku dapat 22 blouse dari situ. Teka berapa ringgit? RM2500 je pun. Cer bahagi dengan 22 blouse tu. Taklah sampai rege si T tu. So aku pun jadi model untuk menerai dan Muhammad dan Widad dan Alim yang kena angguk setuju atau tak. Tapi kanak2 tu bukan tolong mana pun, dia orang akan kata cantik dari mula sampai akhir walaupun baju tu menggelebeh. Cis.


Kami pun ambek gambar kat Masjid India. Macam tak pernah jumpa KL ye kengkawan. Ambek gambar sambil posing di Masjid India lagi! Tetiba nampak orang Dewan Bandaraya. Ingat nak posing dengan orang Dewan Bandaraya yang tengah nak tangkap peniaga tak ada lesen. Tapi apakan daya, orang Dewan Bandaraya tengah tangkap orang jual belon tak ada lesen tapi orang jual belon sempat lari. Sebaliknya orang dewan masukkan belon dalam lori  tu. Apakah??



Dah. Gambar tak ada. Sadis ni.



***