June 13, 2013

MacBook Pro

.
.
.

Baiklah. Aku akan mula tulis blog setiap hari. Ramai orang dah tanya mana cerita karut aku. Aku pun lupa yang aku ada blog. Memang bukan alasan yang bagus. Maka jom kita baca sampai muntah yarr.


Kisah sepanjang senyap diri.


Kononnya nak upgrade diri. Maka aku beli MacBook Pro. Itu pun nasib baik Along paksa aku beli. Beli masa dua minggu balik dari Korea. Ikutkan aku, apa je brand laptop, aku boleh guna. Tak kiralah berat batu bata ke. Aku harung je. Banyak jasa laptop aku sebelum ni. 


So pendekkan cerita. Macbookpro ni sangatlah bagus in terms of tak ada virus langsung. Tak perlu nak anti virus bagai. Lantaklah kau di situ. Tak perlu nak offkan atau shut down. Boleh terus tutup laptop gitu je. Macam dalam citer omputih bila marah terus tutup laptop tu. Maka setiap hari aku tutup lap top gitu. Saja nak rasa Amarika. Or saja nak rasa marah selalu. Erk.


Tapi. Yang sangat tak membantu pasal Macbookpro ni, tak boleh nak simpan gambar banyak. Macam penuh je laptop ni. Cis. Orang lain pandai je nak simpan gambar banyak. Aku tak retilah pulak. Nama je ajar multimedia. Tapi laptop sendiri tak tahu mana nak simpan gambar yang berjuta keping ni. Gambar Korea je dah setengah juta. Tiap kali aku nak save, terus kena reject sebab tak muat. Apa kelas kau Apple!!!



Dah.



***