June 9, 2011

Weight Watcher


Aku ni ada sorang kawan. Betul. Aku ada kawan. Nama dia Diane.  Diane ni  omputih as in Minah Saleh. Masa aku kerja di Eastwood, Diane ni rajin berbual dengan aku. Well, Diane ni bekerja dengan satu family as a child minder. Dia tolong ambil dan hantar budak sekolah. So, Diane ni agak berbadan besar. Mungkin sekitar 150kg. Badan dia tinggi. Lebih kurang 5 kaki 6 inci. So kalau berat gitu nampak macam besar. Diane ni baru aje single dan berumur lebih kurang awal 40an. Husband dia tinggalkan dia dan kawin dengan perempuan lagi. Ni semua dia yang cerita pada aku. Aku ni ada rupa counselor kot!




Since aku sibuk dan dah lama tak jumpa dia, tiba-tiba satu hari aku nampak dia macam dah sangat kurus. Mungkin sebelum ni dia dalam proses kurus dan aku tak perasan. Bila aku nampak dia pada hari itu, aku terus tegur dia. Aku nak pastikan yang itu adalah dia. Memang dia rupanya. Dia sangatlah kurus. Nampak macam cekung pulak aku tengok. Tapi lawa.





Terus dia cerita pada aku. Dia join weight watcher. Setiap minggu kena pergi ke tempat yang dijanjikan untuk bertemu dengan pakar diet dari weight watcher. Dia ditimbang dan data Diane dimasukkan ke dalam komputer. Diet Diane ini dimonitor setiap minggu. Menu makanan untuk Diane telah diberi pada minggu pertama lagi. 




Diane berjaya menurunkan berat badan dia hingga 60kg. Aku amat terkejut. Dalam masa 4 bulan dia boleh kurus begitu. Terus Diane berhenti kerja sebagai child minder. Bila aku tanya kenapa berhenti. Dia jawab, dia dah dapat kerja sebagai kerani dan yang penting, dia sudah mula keluar dating. 



Diane: Guess what. Someone asked me out.
Aku: Really? Am happy for you.
Diane: Also, my husband wants me back.
Aku: Well?
Diane: Of course, I said, 'Go to hell with you!'
Aku: You didn't!
Diane: Yup, I did and he was devastated I guess.





Good for you, Diane!





Moral cerita ni, kalau nak mula dating mestilah jadi child minder dulu. 






Heh?








Radford Grove Lane, Nottingham.

***