June 3, 2011

Strong Conversation With Maisa


Maisa: Kenapa kena pergi OZ untuk buat masters, Ma?

Aku: OZ dekat dan tiket flight murah.

Maisa: Kenapa tak ke NZ je?

Aku: Jauh tu. kalau OZ boleh balik Malaya just for the weekend.

Maisa: senyap (sebab dia belum balas email aku lagi)

Aku: Monolog: Itu pun kalau dapat good results for your degree. Kalau tak, buat masters kat Malaysia jelah.

Maisa: Monolog dia mungkin. Lim Kok Wing kan ada!

Aku: Monolog lagi. Janji awak kena siapkan PhD sebelum umur 30. 



Perbualan melalui email yang aku sudah ringkaskan. Tujuan cerita ni sebab nak bagi dia semangat untuk belajar no matter what. Since Aliaa mesti habiskan PhD sebelum 30, aku nak semua anak-anak aku ada PhD. Kalau tidak, korang cari rumah lain dan cari mak lain. Muahahhahhahha! Gila kuasa betul aku!









Radford Grove Lane, Nottingham.

***