February 17, 2011

Neil Datang Kembali



Hari ni tuan rumah datang dengan Land valuer. Aku ingatkan dia nak jual rumah ni walaupun aku bukan ada niat nak membeli pun. Rupanya dia cakap, dia nak remortgage supaya boleh beli rumah lain. So far dia dah ada 7 rumah. Itu yang aku tau, yang tak tahu mungkin ada lagi 10 kot. Boleh buat business besar-besar ni. So seperti biasa si Neil ni bawa anak kecil dia, bernama Amir. Memang comel betul. Omputih campur pakistan, memang jadi Mat Jambu. Tapi agak kagumlah sebab si Neil ni yang jaga anak dia bila si Naseema (isteri dia) pergi kerja. So memang nampak dia pakar hal anak-anak and in fact semua anak dia, tiga orang, dia yang jaga. Kalau lelaki Melayu belum tentu dapat buat macam dia. Mungkin 10% aje lelaki Malaysia yang boleh berbuat demikian aka jaga anak totally sementara isteri pergi kerja. Neil cuma keluar tengok rumah dan menguruskan penyewa-penyewa macam aku ni. Kalau semua penyewa macam aku, memang senanglah si Neil tu sebab aku ni baik punya tenant (tui!). So selesai sudah mereka pun pulang tapi yang paling tak tahan, si Land Valuer telah datang dengan Mercedez Sport dua pintu dan memang What the Helicopter je aku rasa!





Radford Grove Lane, Nottingham

***