January 11, 2011

Persoalan Aku Kini!



Agaknya semua emak dalam dunia ni macam aku. or not. Tak kiralah berapa umur anak aku tu, aku tetap akan risau. Tak kiralah dah kawin ke, aku tetap akan risau dan frankly speaking adalah susah nak let go! Memang payah lagi kalau perempuan yang bergelar emak tu ialah aku. Aku yang agak jugaklah control freak dan always nak perfection tapi bila tengok, tak perfect pun. Bila baca komen dari Miezi dalam blog dia, aku senyum sendirian dan terus mengangguk sendirian tanda setuju! (emak Miezi selalu bertanya soalan yang sama pada dia! Soalan killer!). Memang betul apa kata Miezi dan sememangnya aku telah berbuat demikian dua tiga tahun sudah. Persoalan yang selalu aku utarakan kepada anak aku tu! Soalan killer dan memang soalan yang tidak mampu dijawab oleh perempuan yang agak selesa dengan kehidupan yang dia ada buat masa ini. Sigh!



Bila awak nak kawin ni, Aliaa?







Radford Grove Lane, Nottingham.

***