January 13, 2011

10 Makanan Tinggi Toxic!


Well, aku sengaja bagi tajuk gitu. In reality, aku sendiri makan toxic! Everyday without fail. Artikel ni aku ambil dari website. Tapi bolehlah aku buat sinopsis sikit untuk diri aku. Kadang2 baca panjang pun aku dah mula pening mabuk. hehhehhe.


10 makanan yang tinggi toxic.

1. Cendawan. Mati. (Cendawan busut memang sedap!)

2.Cili. Mati. (Kalau tak pedas, macamana nak makan. Orang Malaysia mesti makan pedas!)

3. Rapseed oil. Sesak nafas dan buta. (Nasib baik tak tahu ini datang dari mana!)

4. Nasi. Cancer. (Lepas ni kena kurang makan nasi. Yerait!)

5. Buah pala. Hallucinate. Lesu. Convulsion. Loya. Dehydration. Mati. (Aku tak suka buah pala!)

6. Epal yang bukan organic. Pesticides. Fungicides. So buang kulit dulu. (Mana nak tau organic ke tak? OK, tertulis di label tapi kalau kena tipu pun bukan kita tahu ek!)

7. Ikan salmon yang dibela sendiri. (Baik tak payah makan. Makan yang liar je. Manalah nak tahu liar or tak?)

8. Popcorn dari microwave. Diacetyl (Habis tu yang kat panggung wayang tu, kira microwave besarkan!)

9. Ubi kentang. Pening. Lemah. Cirit. Muntah. (Nak ganti apa pulak kalau tak boleh makan ubi kentang ni!)

10. Kacang. Sakit buah pinggang. Batu Karang. (Aku memang hangen kalau makan kacang, so aku ok)



Mengikut research, apa sahaja makanan yang tumbuh dalam tanah, tidak elok di mana. Seperti ubi kentang, keledek dan segala dalam tanah.

Aku ambil dari realbuzz. Entah betul entah tidak aku summarize ni?






Pokoknya, makan tu berpada-pada. Sikit-sikit sudah. Boleh percaya ke?






Radford Grove Lane, Nottingham.

***