January 13, 2011

5 Jenis Makanan Elak Boroi




Lelaki atau perempuan memang akan boroi kalau tak jaga. Sekurang-kurangnya perempuan boncit selepas bersalin. Kalau tak jaga lepas bersalin tu, mesti akan lebih boncit lagi. Itu perlu exercise. Aku? Aku ada anak enam so aku punya alasan kalau nampak macam boncit. hehheheh. Terbaik punya alasan. So nak bagi tips untuk 5 jenis makanan untuk elak boroi.





1. Flaxseeds atau Linseeds. Ada dijual di Mines. Kedai ubat di tingkat 1 kot. Tak ada di Guardian.(Aku pernah ambil ni. Memang berkesan. Mahal kejung!)

2. Berries. Blackberries. Acaiberries. Blueberries. Boleh bakar lemak di perut. (Aku ada beli dulu. Order dari US sebab Acaiberries ada disebut dalam Oprah. So aku beli tu! Ada lagi 5 botol acaiberries aku kalau ada sesiapa yang minat nak. Kat Malaysia tiada jual, bahh!)

3. Yoghurt. Low in fat and calories. (Aku tak suka yoghurt. How?)

4. Wholegrains. Alternative, Pasta and Couscous. (Aku tak gemar pasta dan couscous tak suka langsung!)

5. Air Putih. Boleh ganti dengan Green Tea (Kalau kat Sushi King, memang free green tea ni. Aku suka rasa green tea di sana). (Air putih untuk flush toxic. Tadi  dah makan nasi so kena minum air putih dan bukan nescafe (Aliaa lah tu!))




Ambil dari realbuzz.











Radford Grove Lane, Nottingham yang selalu pesan pada Muhammad supaya jaga perut tu. Main rugby tak boleh boroi OK!


***