February 19, 2013

Widad Yang Kelam Kabut

.
.
.
Widad ni kelam kabut betul semalam. Dia kena pergi hospital sebab ada appointment braces. Maka setelah selesai urusan tu dan setelah bertukar warna braces dari hijau ke biru, dia pun balik ke rumah. Perjalanan balik ke rumah agak lama dan aku cuma pantau melalui online saja. Tapi kemain lagi budak tu bertwit hingga habis quota twit untuk hari tu. Entah apa yang dia leterkan. 


Well, sampai ke Vista yakni Muhammad yang jemput dia di stesen keretapi, dia terus nak balik Melaka. Aku cakap kat dia, dah pukul 6 petang dan agak lewat untuk drive ke Melaka sorang diri. Tapi dia ni yang masih kelam kabut, beritahu yang dia ada kelas malam tu. Ada presentation. Dia pulak yang kena present malam tu. 


Nak tak nak, aku terpaksa beri kebenaran walaupun aku masih kempas kempus kerisauan sebab dia bawa kereta hampir nak gelap tu. Maka, aku pun pesan suruh isi minyak siap2 di vista, kunci kereta masa nak isi minyak dan jangan nak buat gedik2 masa isi minyak. Ya, aku kena ingatkan all the time walaupun dah banyak kali dia drive sorang balik Melaka tu. 


Rupanya dia sampai ke Melaka hampir dua jam kot. Hujan lebat dan pandai pulak dia masuk lane kiri. Ok, cerita yang sangat tidak menarik di pagi buta ni. Sebab aku risau sebenarnya bila dia balik dalam keadaan gopoh gapah.



Yang penting, kalau kena saman speeding, kau bayar sendiri ye. 








Ok, dah hilang risau untuk semalam.


***