February 5, 2013

Snow Semalam

.
.
.
lorong gelap itu sudah menjadi putih

memang bukan kereta aku. sebab aku di Korea ni macam miskin sebab tak ada kereta dan naik public transport aje. sedihkan!

pepagi buat lagi ajumaa ni sodok salji tu supaya senang nak jalan

masa ni belum lagi si sodok tapi aku tak nak jalan atas tu sebab kang kasut basah

memang tenggelam kasut aku ni bila nak jalan tapi aku terpaksa redah gak. nak gi kerjakan

ni on the way ke tempat kerja. tu nampak tak bangunan kat atas bukit tu. itulah tempat kerja aku tiap hari sejak winter ni. yup aku daki yoo

eh, saper  kat cermin tu

ramai orang tak percaya yang apartment aku ni dikelilingi dek gunung ganang. ni baru separuh tapi yang sebenarnya keliling heh

sodok jangan tak sodok

setelah 20 mnit aku mendaki, ha, ambik kau. gunung sebelah sini pulak. memang keliling gunung heh

tu asrama student dan belakang tu gunung lagi. apartment aku belakang asrama student ni

cantikkan pepagi buta gini. siap ada kabus lagi




Itu yang aku cakap. Bila cuti, aku tengok gunung dan gunung tengok aku balik. Tak ada hal punyalah.






***