May 28, 2012

Cuti Hari Isnin di Korea

.
.
.
Aku cuti hari ni.
Entah perayaan apa, aku lupa.
So duduk rumah.
Tengok TV.
Tak boleh nak buat paper.
Sebab tepu.

goreng spageti dengan so-called-kucai dengan telur. ini makanan dua hari lepas. semalam makan lauk ikan yang aku masak tiga hari lepas. semua masuk fridge dan panaskan. tadi je aku dah masak seafood pedas dan nanti masuk fridge. boleh makan untuk 3 hari.



Kesimpulannya.
Tak perlu masak hari2.
Kalau malas.
Kunyah sayur mentah je.


kucai. boleh buat makanan korea iaitu buat lempeng campur sayur ni. aku dah buat. ok pulak tu

sayur ala-ala bayam bagi aku. tumis air je . atau celur sayur ni. letak cili serbuk, minyak bijan dan tabur bijan. jadiklah sayur korea

sayur mentah favourite aku ni. hingga kini tak tahu apa nama tah

So di sini, tak perlu nak mewah sangat.
Telan apa yang boleh dimakan.
Aku dah try pelbagai jenis ikan.
Banyak yang tak sedap.
Akhirnya mackeral je yang boleh aku telan.
Selain, ketam.
Udang,
Sotong,
Kerang.
Kepah.
Ayam dan kambing serta daging frozen.

Paling malas.
Goreng telur je.


Ni dah dua minggu aku tak masak nasi.
Rebus spageti je.
Konon nak jaga makan.
Tapi still sama je.
Cis.




Korea

***