February 14, 2012

Half A Day With Julie



Hari ni cari Julie di library.
Dah bertahun aku tak jengah library. 
Kali terakhir aku pergi, tahun 2005.
Itu pun aku pinjam 30 buku.
Lepas tu tak pergi dah.


Naik tangga kat library tu buatkan aku mengah.
Masuk library kena naik tangga lagi nak ke opis Julie.


Julie terkejut tengok aku.
Aku dengan tshirt, jeans and bagpack.
Memang selekeh aku.
Tapi aku cakap, panas weh.
Mana boleh pakai baju kurung waktu tengahari.


So makan di limau nipis. 
Yang huruf P terbalik tulah.
Restoran yang ramai gilos orang.
Kawan dia kata ada aircond.
Tapi aku tertipu.
Bila dah sampai redah je makan dalam panas.


Balik opis aku suruh dia hantar ke depan pintu keter.
Panas tak terkata.
Dua jam kat opis lepas tu, masih tak hilang panas tu.


Panas hingga sakit tengkuk.
Terus omo omo omo





***