February 20, 2012

Bakul Hantaran - Photos

Hantaran Maisarah ke Zulhelmi. February 4, 2012.

Semua ini si engineer tu yang buat. Engineer Aliaa aka Along. Pandai gak budak tu ek. Maisarah tolong lekatkan bunga je. Aku tolong pegang bakul.


Semua guna bakul.



Quran

Jam untuk pengantin lelaki

Tola. Ikat reben sudah

Macam tak boleh blah si engineer tu buat kat sireh ni. Memang terel budak ni

Pouch untuk pengantin lelaki

Satu untuk aku, satu untuk aku lagi

tali pinggang dan barangan lain untuk ikat buaian anak. eh

50 biji mangga lemak manis. sedap buat colek tu

Minyak wangi. sila lumur seluruh badan

Mekeja dan tshirt. kalau tak cukup jugak, tutup dengan bakul ni

cuci muka bagi tampak gebu. ala tomei tomei

kau ambik 20 biji jambu merah, aku ambik 50 bijik ciku. jangan tamak

yang ni aku punya. 50 cadbury. no kongsi-kongsi heh
sejadah dan gajah duduk, you all
ni semua je. 15 hantaran untuk lelaki dan kami terima 17.


gambar 6 kotak buah kurma, kismis dan segala dalam satu bakul macam tak jumpa so tengoklah kat gambar atas ni belah kiri (atas).






actually nak tunggu si along upload gambar. tapi budak engineer ni macam buat2 sibuk. putuiii.




***