February 29, 2012

Baru Aku Tahu Di Korea Ini

Baru aku tahu yang,
Esok cuti sebab ada perayaan di sini.
Kereta jenis KIA tu dari Korea.
Aku tak tahan sejuk.
Walaupun cuaca 7 darjah, sungai di uni ni still beku.

Baruku tahu yang,
Ramyon di sini rasa lain.
Heater tutup automatik dek pihak uni pada pukul 5-7 malam dan 10-12 pagi.
Bekalan sambal tumis dari Malaysia amatlah berharga.
Pakai jeans yang tak gosok ke kelas pun dikira fashion.

Baruku tahu,
Arirang tu adalah nama channel TV.
Semua pelakon dan idol belambak keluar dalam iklan TV.
Ada channel TV dari Indon, India, Brazil, Arab, China dan banyak lagi tapi tiada dari Malaysia.
Student Korea tak tahu siapa itu Rain tapi mereka tahu siapa itu Bi (bukan babi).

Baruku tahu,
Bulan Februari tahun ni hingga 29 haribulan.
Kaki aku masih sakit dari jalan banyak sejak empat hari ni.
Nak sujud pun bagai terjojol bijik mata.
Aku sedang menaip dengan pakai jaket winter, glove dan setokin sambil berkelubung di depan TV.

Baruku tahu,
Hankuk Uni ni di kelilingi dek gunung.
Semua fakulti kena mendaki,
Tasik di dalam uni ni pun beku.
Ahjumma kedai runcit heran tengok aku.


Banyak kau tak tahu, yer DrNotts!






Seoul, Korea







   

***