November 23, 2010

Esok







Esok aku seminar. Aku dijemput ye, John! Aku dijemput untuk berseminar selama satu jam. Bapak lama tu! Apa yang boleh aku cakap selama tu, entah lah! Bukan susah pun tajuk aku ni. Ni bukan tajuk aku untuk sabbatical. Tajuk sabbatical agak rumit sikit dan lagi pun aku belum siap lagi . Kena tunggu winter baru pergi buat shooting! Dah buat separuh jalan dah pun project sabbatical ni!


By the way, manalah aku tau yang dia orang ni panggil satu uni untuk dengar aku bagi seminar. Rupanya kat Leicester ni, cara dia, kalau visiting fellow, kena bagi seminar untuk semua satu uni. Satu uni, John! Aku ingatkan satu department je! Aku? Aku ok je! Aku amatlah teruja nak bagi seminar ni. Paling last aku present paper pada tahun lepas kat Greece. Panas kat Greece masa tu hingga 45 darjah celcious, John! Memang sakit kulit aku masa tu. Nak present pun panas betul. 

Ni kat bawah ni, bukti aku dijemput. Bukti untuk yang asyik tanya, aku cuti sabbatical ni, macam cuti makan hangen. Sebenarnya aku malas nak cakaplah kan, kang aku marah! Sebenarnya, memang aku cuti makan hangen pun. Huahuahua! 


email jemputan: klik di atas jika rasa macam ada cataract!





Aku dah siapkan 23 slides dan dah siapkan juga tiga peta Malaysia. Peta? Peta untuk aku bagi mukadimah. Sebab aku tahu, tiga suku dari yang mendengar tu memang tak tahu mana Malaysia. Aku dah pernah kena dulu, masa present aku cakap aku dari Malaysia dan semua orang terpinga-pinga bodoh! Bila sebut Thailand barulah mengangguk. Bila sebut Singapore barulah tersengih. Memang nak kena penampar orang barat ni!




Radford Grove Lane, Nottingham.

***