November 12, 2010

AC Mizal & Aidid Mu'addib


Sampai menghirup teh panas, aku memandang keluar tingkap. Aku lihat angin masih kuat dan pokok belakang rumah aku tu, tak henti-henti bergoyang. Daun pun makin banyak yang jatuh ke bumi bersama angin tadi. Musim luruh ini makin hebat. Sambil  memegang mug teh aku dengan kedua-dua belah tangan supaya tangan aku juga panas, aku terkedu. Terasa sejuk di luar seperti masuk ke dalam rumah aku ni. Seketika aku teringat akan kisah kedua-dua jejaka Malaya ini. Perbalahan melalui maya. Hmm, tajuk yang bagus untuk aku tulis satu kertas kerja ni. 

Sudah habis thrill aku sejak tiga empat hari ni. Kalau tidak aku tentu sibuk baca fan page AC Mizal (which yang dah pun tutup) dan malam tadi aku mula baca Say No to MLM page  (di facebook). Hmmm, perbalahan belum berakhir lagi.

Bukan mereka berdua yang berbalah sekarang ini. Peminat kedua-dua pihak yang berbalah. Kutuk mengutuk. Bahasa yang digunakan pun memang takut aku nak cari  makna dalam kamus.  Sambil menghirup teh lagi, aku menggeleng-gelang kepala aku. Aku mengeluh panjang.


Teh aku tawar. Aku lupa bubuh gula. 

Ceh. 



Radford Grove Lane, Nottingham.


***