November 9, 2010

Apa


Dulu masa balik ke Malaysia dari UK, aku ambik 20 footer container. Tiga suku container tu berisi berkotak-kotak buku cerita yang dibeli murah dari carboot merata UK. Lagi suku container berisi berkotak-kotak toys untuk Alim. Berkotak-kotak barangan yang dikirim oleh adik beradik aku. Berkotak-kotak juga berisi pinggan mangkuk yang aku beli dari Stoke. 


Tahun depan, aku tak ambil container pun. Aku cuma pulang bawa diri aku sendiri. Satu beg 20kg akan diisi dengan berpuluh tub cocoa butter. Berpuluh tub fadeout. Berpuluh buku cerita Alim. Souvenir dari Ireland. Souvenir dari UK. Souvenir dari Europe. Cokelat. Cokelat lagi. Cokelat lagi lagi. Dan cokelat lagi.

Lagi satu beg 20kg, aku nak isi apa, huh?  


Alim atau Widad. Alim dan Widad. Hmmm.


Radford Grove Lane, Nottingham.

***