November 19, 2010

Bonus



http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1119&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_09.htm


Dalam akhbar utusan hari ini (refer kat link di atas), Kesatuan Kebangsaan Pekerja-Pekerja Bank (NUBE) minta 80 bulan bonus sebab dah 10 tahun mereka tak dapat bonus. Terbeliak biji mata kejap dan mulalah aku berangan. Kalaulah gaji aku sekarang dikali dengan 80 bulan dapatlah aku bonus tu. 


Hmm, let say, gaji aku RM10k sebulan darab dengan 80 bulan (let say je okay!). Maknanya aku akan dapat RM800,000 bonus hujung tahun ni.  Betul ke kiraan tu?  Kaya makcik! Terus aku tukar warganegara! Eh, tak nak tukar warganegara sebab Malaysia makan best dan senang, cuma aku nak ada dua negara punya citizen. Kata, tamak!


Patutnya aku kerja bank ritu! Ceh!






*utusan, aku pinjam artikel kau!






Radford Grove Lane, Nottingham.


***