May 18, 2012

Student Yang Baru Habis Millitary

.
.
.
Semua foreign lecturers.
Telah dimaklumkan.
Supaya jika ada student.
Yang baru habis military (askar aka tentera) wajib.

Diberi kelonggaran.
Dalam semua hal.

Biasanya jika student baru habis millitary wajib yang dua tahun tu.
Mereka akan blur dalam kelas.
Blur selama satu semester.
Sebab masa millitary tu dah dibasuh kepala hotak.
Jadi bila sambung belajar balik.
Agak teruk juga nak clearkan balik otak dia orang tu.

Aku ada juga ramai student yang gitu.
Tapi since dah diberi peringatan.
Aku pun taklah strict sangat kat dia orang ni.
Kadang-kadang panggil nama dia orang pun.
Boleh terpinga-pinga lama.

Selain itu.
Aku juga tidak boleh strict sangat dalam grading.
Student millitary ni.
Tak perlu ada curve grading.
Mereka ini tidak termasuk dalam golongan curve grading.

Memang banyak keistimewaan student yang dah  masuk millitary ni.
Tapi memang berbaloi pun usaha dia orang ni.
Sampai biol lah student ni untuk satu semester.
Nak sesuaikan diri dengan student lain.
Kesian gak.


Tapi aku memang sokong lelaki masuk millitary aka askar ni.
Sebab aku ada kat Korea.
Kalau pun Korea Utara serang Korea Selatan.
Aku ada ramai student yang dah masuk millitary.
Boleh selamatkan aku.



Kena bagi dia orang ni A+ ke?



Seoul, Korea

***