May 9, 2012

Redah Namanya

.
.
.
Sabtu pagi aku dan Widad keluar.
Kami tak ada plan nak ke mana pun.
Naik aje bas yang lalu.
Akhirnya, kami ke Anyang.
Jauh, mak ai.
Hampir dua jam kot.
Baik pergi Seoul je.

Sampai Anyang.
Jalan-jalan di underground shopping mall.

pepagi buta dah keluar

widad cakap, kita pakai baju warna samalah. aku cakap, mana ada!

underground mall di anyang. kasut buatan kilang sendiri with no brand tapi memang kualiti. murah lak tu

underground mall di anyang. memang bawah tanah pun. ada aircond. woot woot. ramai giler orang kot

masuk gak dalam outlet ni tapi mahal semacam je. baik pergi shinsege je

pekan anyang
aku mesti beli troley ajumma ni. sebab senang kot

mentara nak seberang

bila kami nak ambil gambar, adalah dua orang budak kecik Korea ni agak heran tengok kami yang pakai tudung di pekan anyang ni. siap tunjuk dengan jari ke arah kami. aku kunyah jari kau kang

anyang lagi

nasib baik aku bukan peminat kopi. so tak teruja nak singgah pun. along sure suka minum kopi korea ni

kedai kopi yang ada gambar song seung hon

sambil tunggu bas, aku baca iklan kat kedai. aku cuma tau nombor dan huruf A dan I saja.

ni aku ambik gambar menghadap ke atas sebab aku sedang duduk atas kasut widad. penat weh tunggu bas





Balik dari Anyang.
Nampak Migeum dan Ori.
Tapi tak nak singgah.
Aku yang tak nak.
Sebab semua pekan gitu sama je.
Aku datang Korea pun.
Sebab nak jumpa Rain.
Permintaan terakhir yang macam tak boleh blah.
Ceh.




Seoul, Korea


****