September 15, 2016

Cuti Tiga Hari Masak Kari

.
.
.

Sehari sebelum cuti chuseok, memang beraturlah bas persiaran kat dalam uni ni. Memang bas cari student. Dah siap beratur kat tepi jalan dalam uni ni. Ada enam tujuh bas sedia menunggu. Tepat pukul 2 semua bas jalan. First come first serve. No booking booking ok.


ni aku duduk depan so sempat amik gambar. aku naik bas sempat nak terus ke bangunan atas bukit sebab ajar staf samsung. kalau aku jalan, sure mati dah separuh.


cita-cita nak jadi national geographic photographer tapi ..

nilah perbualan antara ayam dan peacok. peacock tu aku sebab cantik. guna sign language. dorang betulkan waipai

ni jalan aku balik apartment. lalu short cut. jenuh tercungap gaklah sebab mendaki and all. still tak kurus. hishh

nilah bangunan admin for the whole uni yang baru. aku lom pernah masuk lagi sebab tak ada urusan. 


Aku cuti tiga hari. Orang chuseok aku cuti. ahhahah. Tapi dok mereput kat rumah. Hishh. Semalam start satu paper lewat malam, pagi ni dah siap. Terus hantar ke journal yang SSCI. Kotlah dorang nak terima. Kalau terima aku kaya wehhhh. Sebab satu paper terbit kat SSCI, aku akan dapat 12 juta won. Sila convert. Dapat free jekan. Tapi kok berdarah nak terbit kat SSCI kan.



Yongin, Korea


***