September 3, 2016

Mohyeon Ketam Ros

.
.
.
Jalan ke Mohyeon. Which yang biasanya aku naik bas je. Agak jauh kalau jalan sorang. Tapi since jalan dengan Alim, macam dekat je. Furthermore, summer. So jalan tak adalah licin bagai. Sepanjang jalan tu, aku dok peratikan je sungai di sebelah kanan. Manakah perginya sungai. Habis ditutup dek rumput rampai dan pokok menjalar. Sighhh, hilang dah cantiknya. 

Cuma, ada tempat pejalan kaki nak exercise di celah-celah hutan di sebelah sungai tu. Oklah nampak cantik. Since aku pun dikategorikan sebagai ahjuma, maka aku akan jalan juga pada suatu hari nanti. Suatu hari dulu, aku malas. Ngapa tak jalan sebelum ni kan!!!

Oh ye, pergi mohyeon sebab nak cari garam dan gula. Lupo nak boli. Takkan nak makan roti paung yang dah habis tu. So semalam masak ketam ros.



Patutnya ada gambar. Tapi entah syahdu pulak videonya. Maka jom kita bayangkan je. heh. Abaikan benda bulat besar dalam kuali tu. Itu ialah bawang besar yang aku letak sebijik terus. Sebab si Alim tak suka makan bawang. Tapi kalau diblend elok pulak dia makan. Ek eleh. Poyo je budak ni. Sayur tak makan tapi wrap Korea dia makan. Pehal.

403 pulak. Abaikan nombor tu. Aku dah maleh nak citer.

Dengar cerita dari Malaysia, satu staf fakulti kena cancer. Stage 4 terus. Dia pun tak tahu yang dia sakit. Satu je nak bagi tahu. Jangan kutuk agama Islam. Allah bagi terus.

Jap gi aku update lagi. Jasper tak ikut, maka kena update blog selalu. Sigh.

Dah.


Yongin, Korea


~
~
~