July 1, 2013

Daiso di Korea Sangat Hebat Tapi Apa Kurangnya di Malaysia

.
.
.


Kononnya semua kanaks nak diet. Tapi rasanya diet ni dah diplan sejak berjuta tahun dulu. Kenalah aku exaggerate sebab aku pun selalu cakap nak diet tapi memang tak pernah kesampaian pun niat aku tu. So deal kali ini ialah, dalam bulan ramadan, siapa yang paling banyak turun berat badan akan dapat hadiah. 



Tapi dah janji hadiah tak boleh dari Daiso. Apa ada Daiso kan, selain dari barang rege RM5. Hah. Tapi kat Korea, akulah orang yang paling suka ke Daiso sebab ada banyak cleanser dari Jepun yang murah gilos. Terutama yang dari perisa Rosemary (siap ada perisa you all). Boleh meleleh airmata dan hidung bila guna cleanser Rosemary. Pedih giler kot mata dan hidung tu. Patutnya Rosemary guna untuk masak tapi kau guna kat muka. Memang haru dibuatnya. 



Barang Daiso di Korea sangat lain dari di Malaysia ni. Malaysia ni aku suka beli benda yang boleh nak alter seluar jeans atau apa saja yang melibatkan alteration. Aku cuma lipat seluar dan ambil kain tu dan iron. Kain tu melekat dan seluar dah pendek tanpa potong sebab mana tau, kaki aku akan panjang lagi tahun depan (teori bodos). Lepas tu, kalau dah kaki panjang, boleh tanggal je kain yang diiron tadi dan tarraaa terus seluar jadi panjang semula. 




Esok nak minta kerja kat Daiso.






***