October 8, 2012

Yeongju - Part 3 - Ginseng Festival

.
.
.
Lepas naik gunung.
Kami terus ke Dongyang University.
Open ceremony Ginseng Festival.
Tiap tahun ada acara ni.
Tapi meriah.


acara opening ceremony ni di Dongyang University

aku dan Mayor Kim - aku terkejut dapat ambik gambar dengan mayor ni. kalau kat Malaysia, belum tentu dapat gini

buat cara garden party. tempat terbuka di padang bola je pun

best gak buat gini. tapi kalau kat Malaysia, dah tentu rentung semua orang lepas tu

meja ni penuh dengan mayor dari tempat2 lain di Korea

terus nak jadi cameraman ni. dapat naik tangga tu

macam baru je tadi aku makan tengahari. dia orang saji lagi buffet ni. aku ambik seafood je kot

jangan main. kat satu meja ni semua ialah Miss Ginseng hokey. cantik2 belaka. kau tak sejuk ke?

kau bayangkan sepanjang2 ni ialah makananya. tapi aku punya makanan cuma suku je boleh makan. banyak giler makanannya.

aku suka ketam  ni. tapi nak tahu camner dia orang buat rambu ramba tu

aku semeja dengan orang Rusia

pendek rupanya aku ni. tapi rasanya bila aku berdiri dengan si thailand ni, aku tinggi. hishh. yang belah kanan tu orang Korea. dia kerja dengan tourism Korea

Petang tu jugak terus ke karnival ginseng.

posing maut sudah semestinya. tapi nampak macam tulisan jawi je gong kat belakang tu.



ada lebih dari 20 gerai jugal ginseng. nasib baik aku tak boleh makan ginseng.

 Kalaulah aku boleh  makan ginseng.
Mesti aku sihatkan.
Tapi aku ni.
Tiap kali minum teh ginseng satu cawan kecik.
Akan seminggu aku palpilate.
Letih tau bila jantung berdegup kuat.









Yoengju, Korea

***