October 23, 2012

Breakfast di Korea

.
.
.
Semalam the whole day hujan.
Hujan lebat ok.
Lepas tu.
Siap ada batu lagi.
Kecik2.

Cuaca gelap seharian.
Macam hati aku.
Aku pun malap sekali.
Tak produktif langsung.
Tengok TV.
Tengok online movie.
Yup.
Aku tengok TV sambil tengok online movie.
Ikut suka je tengok dua.
Matakan dua.

Diana hantar lauk semalam.
Aku terus teruja.
Lapar je memanjang.
Sedap giler.
Masakan minang yang dimasak oleh Freddie.
Tapi semalam, Diana kata, dia masak.

Baru aku perasan.
Iklan TV Korea ni.
Banyak iklan kosmetik.

breakfast aku di satu pagi tapi bukan di rumah. aku suka bayam celor tu. lempeng korea tu pun sedap tapi anggur tu langsung tak sedap. bau wangi giler kot terus tak termakan

kau tengok kimchi sampai dua bekas besar. ni kalau bawak balik, aku bawak sekali dengan bekas tu



sebab tulah side dish masakan Korea ni percuma. sikit je kot. kalau takat kacang ni ditumis dengan ikan bilis, aku sekali suap je. bawang putih tu aku tak nak

aku tak minat mackeral ni. agak hanyir. so aku tak makan pun

aku suka terung goreng ni. goreng dengan bawang. sedap sebab goreng dengan minyak bijan

kimchi ni memang sedap. penuh berpalut cilinya. yummy

ni cili. ala2 sambal belacan tapi cili ni sedap sebab ada telur ikan.
kau nampak side dish percuma tu. ada labu rebus, cendawan saute, bunga teratai, telur burung puyuh dan banyak lagi. tapi bentuk sikit setiap satu meja.



maka aku pun trylah cara makan orang Korea. ambik daun bijan. letak nasi sikit. letak terung goreng tadi dan letak sambal telur ikan. fuuhhhh memang best giler kot. daun bijan tu rasa cam kelat2 sikit.







Dah siap pun sarapan aku pagi ni.
Burppppppp!
Alhamdullillah.








Korea


****