October 18, 2012

Keluar Asap Kepul-kepul

.
.
.
Maka aku pun berjalanlah ke bus stop.
Mak ai.
Sejuk betul pagi ni.
Sakit rahang aku menahan sejuk.
Saper suruh kau tahan sejuk kat rahang?

Teringin gak nak pakai baju plastik belon winter tu.
Tapi tak ada orang pulak yang pakai.
Walaupun pagi ni 7 darjah.
Bercakap pun asap keluar.
Namun.
Budak Korea ni nak bergaya.
Sanggup kesejukan dengan cuma.
Pakai jaket nipis.

Hishhh.
Aku sejuk kot.
Kang aku pakai baju winter.
Kena gelak pulak.

Bagi dia orang ni.
Takat 7 darjah.
Macam berdiri kat peti ais je.
Sebab di Korea ni.
Kalau sejuk.
Maknanya -25 darjah.
Tak mainlah takat 0 -9 darjah tu.

Maka.
Aku pun sudah sampailah ke opis ni.
Walaupun kerusi dalam bas tu.
Sejuk bukan main.

Tak apa.
Nanti tahun depan.
Aku buang jaket ni.
Aku tak nak dah pergi mana-mana.

Eh, jap.
Aku nak ikut Along ke New Zealand.
Nak sewa caravan round New Zealand.
Muhammad tu nak ikutlah ye.
Cium pipi ibu dulu, baru dapat ikut.
Sayang ibu tak?
Tak sayanglah tu.
E-mail ibu pun sekali dalam 4 bulan.
Ceh.

So.
Demi segalanya.
Kau tahan jelah dengan cuaca ni, DrNotts.
Usia kian tua kau tu.
Akan menyerlahkan lagi kedutan ketika sejuk ini.






Aku benci.
Aku benci sebab jaket aku tak lawa.







Korea

***