October 17, 2012

Pokok Itu Ada Hantu?

.
.
.
Aku habis kelas at 6pm semalam.
Dah hampir malam.
Jomlah kita tengok pokok.



punyalah banyak anak tangga bila nak turun. nasib baik turun. kalau naik, dah sure aku gelongsor kat tepi tu

ni dari tangga aku nak turun. nampak tak yang bulat tengah2 tu. itulah open stage yang selalu ada concert tu. sebelah tasik yang cantik tu. jap lagi aku lalu gak

ni nak turun tangga tadi. sepanjang jalan ni memang pokok cherry blossom aka sakura. now dah hampir tukar ke kuning emas daunnya

ni hala naik ke atas lagi ke fakulti aku tapi aku separuh jalan ni

ni hala balik ke rumah. aku jalan ok.

sepanjang jalan ni memang cherry blossom. bayangkan masa masuk spring ritu. semua daun tu adalah bunga warna putih yang sangat cantik. lepas bunga semua jatuh, barulah daun keluar. nampak tak hujung lampu tu ada apartment. well, itu memang bukan apartment aku. ok tak kelakar. aku punya apartment sebelum tu sikit. kau tengok betapa jauh aku jalan.

daun cherry blossom ni kalau malam, macam berlampu je.
lorong gelap kena masuk kalau nak ke apartment aku semalam. aku gagahkan juga lalu sini sebab dekat. sampai je aku ke apartment, memang dah gelap gulita. kenapalah gambar ni blur. dah sah2 kamera ni nak kena buang.
ni waktu pagi. sebelum ke kelas semalam. pokok dah mula gugurkan daun. terus nak jadi alleycat. 'berguguran daun jatuh lembut ke tudungku. melahirkan suasana indah'. saper nak hadiahkan aku kamera?

amazingly, pokok daun merah ni, masa mula2 masuk spring, daunnya warna merah, lepas tu tukar ke hijau, now tukar ke merah semula. aku nak kamera lumix juga tapi kecik ye. tangan aku kecik so tak nak DSLR.

ni minggu lepas. daun cherry blossom masih hijau. semalam dah kuning semuanya




nilah daun cherry blossom aka sakura. warna dah hampir nak kuning semuanya.  



Minggu depan dah sure semua daun gugur ke bumi.
Nantilah aku ambik gambar dengan kamera nak kena buang ni.





Semalam tak berapa sejuk.
Aku bawa payung sebab panas.
Tapi aku tinggalkan payung dalam almari opis.
Sebab dah malam masa balik.

Pagi ni hujanlah pulak.
Nasib baik ada payung lagi satu yang hampir nak kojol.
Guna jugalah walaupun senget.

Bila hujan.
Dah tentu student ada yang terus mengaku sakit.
Cis.
Aku cakap kat student.
Kalau ada group member tak datang.
Semua group member dapat kosong.

Terus dia orang panik.
Call sana sini.
Setengah jam kemudian.
Semua datang.
Miahahahhahhahahha.

Kau jangan main dengan haku ni.
Ponteng sebab hujan adalah sangat kerja tak pandai.
Ceh.







Korea


***