October 11, 2012

Muka Depan Majalah

.
.
.
Awal giler aku bangun rini.
Apa taknye.
Aku tertidur pukul 10 malam tadi.
Dah tak ada cerita di TV yang aku tak tengok.
Semua dah hafal.


Kalau takat cerita Korea semuanya tak ada subtitle.
Memang terkeluar otak nak bagi paham.
Oleh itu, aku pakai agak je cerita tu pasal apa.

Aku ni.
Kalau kerja di rumah.
Mesti onkan TV.
Kena bising sikit dalam rumah.
Sebab kalau senyap, aku akan senyap sambil tidur.


Kalau ikutkan orang yang normal.
Boleh mati kebosanan hidup cara aku.
Nasib baik aku tak normal.
Eh.

Nak pergi ke Mohyeon pun aku tak larat.
Sebab fikir, kalau pergi pun.
Kena angkut barang dalam beg pack.
Pastu kena daki bukit ke apartment.
Erk.
Sangat tidak exercise bagi aku.
Baik aku masak sambal kentang.
Biarlah giler kentang sekalipun.

Minggu ni ada konvo di UPM.
Nasib baik tak ada di Malaya.
Kalau tak, dah sure kena bertugas.
Kena duduk depan masa student ambik sijil.

Tapi tahun depan.
Aku nak bertugas.
Sebab anak aku akan konvo.
Maisarah punya graduation tahun depan.
Wohoo.
Aku nak tempah seluar panjang baru yang ada bedazzle.
Atau aku jahit labuci di bahagian bawah seluar.
Bahagian kaki je.
Dah kena pakai jubah, so tak guna pakai baju cantik.
Seluar panjang berlaboci je sesuai.
Apakah?

Tahun depan student aku pulak konvo.
Kena pergi ni.
Student masters aku konvo tu.
Norhidayati konvo.
So kena siapkan tesis tu cepat.
(wajah ketap gigi!)

Tahun 2014.
Along pulak konvo.
Dah DR anak akukan.
Biar dia stress baca blog aku ni.
Biar dia macam guilty sebab tak buat article.
Muahahhahhaha.






Dah.
Seronok buat orang rasa bersalah pepagi buta ni.




















Sejuk di Korea

***