January 31, 2012

Tiada Lagi Fon Call di Opis



Suddenly rasa macam sunyi pulak bila kawan aku yang ke Netherland sudah tiada lagi di Malaysia. Biasanya dia akan call aku di opis dan tanya itu ini mengenai sabbatical. Even last day semalam pun dia risau takut beg dia terlebih berat. Aku bukan pandai nak bagi nasihat pun tapi aku je yang punya pengalaman sabbatical di luar negara di fakulti tu. 

Walaupun ada ramai lagi yang buat sabbatical oversea tapi aku je yang terlebih baik nak tolong. hehe. Sangatlah perasan aku ni. Actually salah satu dalam pertolongan itu ialah nasihat untuk membawa printer 3 in 1 ke sana sebab harga nak photostat sangatlah mahal dan tidak membantu langsung. Dan buat sabbatical perlu mesin tu.


Yang lain, aku cuma suruh bawa serai yang diracik dan keringkan sebab kat luar negara walaupun ada serai tapi harga sebatang lebih kurang 3 hengget. Cis.



***