January 10, 2012

The Big Bosses



Tadi pagi jumpa boss besar. Sempat berbincang seketika. Lima minit kemudian masuk boss lagi besar. Terus rasa nak berdiri dan tak mahu berbincang lagi. Tapi suddenly, senang je nak berbincang with the two big bosses. 


Adegan perasan: Bilalah orang nak lantik aku jadik boss besar? 


Realiti: Nak jadi boss besar sebab nak bilik besar. Nak ada secretary. Nak mesyuarat selalu (ni aku tipu sebab aku tak gemar mesyuarat lama). Nak gelak cara boss besar (kalau boss kecik, gelak kecik. kalau dah jadik boss besar mesti gelak sinis dan kadangkala boleh dekah-dekah).


So aku duduk 4 minit je. Lepas tu aku berdiri sebab rasa macam alien di situ. Terus rasa nak ditelan dek bumi dan hilang atau dengan harapan ada orang lain masuk supaya aku tak perlu berada di senario bersama dua boss besar.