October 8, 2012

Yeongju - Part 4 - Teka Aku Tidur Di Mana dan Hantu?

.
.
.
Tak payah berlakon drama.
Terus dapat tidur atas lantai panas.
Sauna ok.

Tidur di bilik sebijik dalam drama Korea

belah kanan tu pintu masuk yang diperbuat dari kertas ye cik jah oiii

dia bagilah selimut tebal dan bantal sekodi

tingkap kat atas tu pun di balut pakai kertas je

lantai memang panas sebab dah dionkan heater dari awal. mentara nak bentang selimut atas lantai, sempat jumpa lipan ok. so panggillah orang wakil kerajaan tu bunuhkan. terus terasa2 malam tu lipan masuk telingalah

aku kongsi dengan thailand. so dia bentang kecik je. aku bentang bagi besar. rupanya malam tu aku dan dia tak leh tidur sebab lantai panas gilos. tak jumpa switch nak matikan. aku tidur guna semua selimut tadi bagi lapis sampai 4 helai tapi panas gak. so akhirnya aku tidur atas bantal. cuma belum rentung je esoknya
ni depan bilik aku. kosong ok

ni dari bilik aku
so nampak tak ada tiga kertas tu di pintu. well cuma tiga je bilik guna kat bangunan kami ni. so toiletnya ialah di bangunan yang selari tapi yang belah kiri sekali. jauh tu. dah lah malam, sejuk gilos lak tu. pastu meraba2 nak sampai toilet

tu yang kat depan tu, ialah bangunan tempat tinggal kumpulan rusia. kenapa dia asingkan kami entah.

yang ada beg aku tu, ialah bilik kami. kotak empat segi je. pagi tu, nak pijak lantai pun tak boleh sebab macam panas sangat  

ni semua toilet. yup, toilet di luar yau. jauh lak tu.

dahlah pintu kertas. koyak rabak lak tu. sabar jekan

siap ada tanda nama hokey

siap ada kasut plastik lagi. macam filem drama way home yang nenek dia pakai tu

selang sebilik dari bilik aku ialah bilik satu alumni hufs
payah gak nak ambik gambar dari jauh ni. nampak beg aku di bilik aku tu kat belah kanan? well, toilet ialah di hujung kiri bangunan. kat tengah2 bangunan yang atap tinggi sikit tu ialah jalan ke belakang yang ada bangunan lain camni gak

tak tahu mender
aku dah siap pagi tau aku keluar. si thailand pun ceritalah yang dia dengar macam2 malam tadi

siap bagi tahu lagi yang dia ni kuat agama budha dan dia boleh sense ada hantu dalam bilik kami tu.

thailand cakap, dia dengar ada orang ketuk atas siling, ketuk pintu. cakar pintu dan dia nampak bayang lagi

ni tempat orang Rusia yang ramai tu. tapi kena share satu bilik air. elok gak kami jauh. ni empat segi dan tengah2 kosong. so bilik semua mengadap

pintu nak keluar

wah, ada banner you all

rombongan cik kiah. carilah aku di mana


Dahlah toilet kami di luar.
Jauh lak tu.
Maka si Thailand pun cakap.
Dia pakai tangkal di leher
Dan dia rasa macam seram sejuk.

So dia nampak bayang2 masa dia pergi toilet.
Dia bangun 4 kali kot malam tu.
Aku seperti biasa keluar 3 kali je.
Memang nampak bayang.
Tapi aku bayangkan RAIN yang comel tu je.






Yeongju, Korea


***