June 20, 2012

My Attempt Today - Not

.
.
.
Aku diarahkan menulis 2 buah buku untuk uni ini.
Aku sudah pun siap 2 buku itu.
Cuma tinggal illustration.
Entah saperlah yang aku nak paksa untuk melukis nanti.
Jaga-jaga Cik Salmah!


Kini.
Aku baru ingin mula untuk menulis buku aku sendiri.
Aku perlu terbit buku ini tahun ini juga.
Bukan novel yar.
Kalau novel sure semua orang tak mahu beli.
Kerana, aku sendiri pun tak mahu beli.
Ok, not funny!

Aku kena  tulis buku akademik.
Walaupun uni di Korea ni pun buku akademik.
Tapi aku nak buku yang boleh digunakan di Malaya.
Oleh itu.
Hari ni aku sudah mula menulis.
Dah kata cuti panjang.
Kalau aku landing tengok TV.
Dah sure aku tidur siang.
Which yang no no no.

So aku start sudah.
Baru halaman pertama.
Terus dapat writer's block.
Miahahahha.
Macam bunyi penulis novel tegar.
Which not!

Sekian hari ini dengan halaman pertama buku aku.
Entah bila akan sambung lepas ni.




(Thinking aloud)
Teringin nak makan satay.
Satay with kuah kacang.
Arghhh.
Nak juga makan sambal tumis sepupu aku.
Dia masak sedap gilos kot.
No offense to Along yang tolong masakkan tempohari.



Oooooo, bila tulis dalam blog.
Bukan main panjang nak citer yar.
Bila nak tulis buku.
Baru first page, dah berhenti terus.




Mohyeon, Korea. Stock sayur dalam fridge dah habis. Takkan nak ragut rumput kat luar tu kot!


***